FIDES IKS
Oversikt
Organisasjonsform
Org. nr.
921 171 110
Ansatte
40
Stiftet
21. juni 2018
Enhetsregisteret
10. okt. 2018
Foretaksregisteret
Ja
Frivillighetsregisteret
Nei
MVA-registrert
Ja
Sektor
Kommuneforvaltningen
Bransjer
- Varig tilrettelagt arbeid
- Arbeidstrening for ordinært arbeidsmarked
Roller
Daglig lederMorten Dretvik Draveng
Deltaker med delt ansvarSTJØRDAL KOMMUNE
Deltaker med delt ansvarMERÅKER KOMMUNE
Styrets lederAnn-Inger Leirtrø
NestlederMaren Marie Wilhelmsen
StyremedlemAxel Ingar Sunde
StyremedlemEli Kvam Tyholt
VaramedlemRenate Trøan Bjørshol
VaramedlemIdar Aspmodal
VaramedlemNelly Anita Lian
RevisorBDO AS
Adresse
Værnesgata 16
7503 stjørdal
Forretningsadresse
Postboks 183
7501 stjørdal
Postadresse
Beskrivelse
FIDES IKS er et interkommunalt selskap etablert i 2018, og har 40 ansatte. Enheten er registrert i enhetsregisteret med organisasjonsnummer 921 171 110, og holder til i Værnesgata 16, 7503 stjørdal. Selskapet driver med varig tilrettelagt arbeid og arbeidstrening for ordinært arbeidsmarked.
Vedtektsfestet formål
Selskapet skal levere velfersbaserte arbeids- og aktivitetstilbud til eierkommunene. Tilbudet skal rette seg mot personer som permanent eller midlertidig er ute av stand til å ta del i dt ordinære arbeidsliv. Hensikten med tilbudet er å gi deltakerne bedre livskvalitet gjennom en mer aktiv hverdag og et tydelig skille mellom arbeid/aktivitet på dagtid og fritid/botilbud på ettermiddag, kveld og natt. Den potensielle brukergruppen for disse tjenestene er personer med fysisk eller psykisk utviklingshemming som av den grunn er forhindret fra å delta i ordinært arbeidsliv. Videre skal tjenesten være tilgjengelig og tilpasset personer som har behov for aktivitet i en midlertidig periode mens de mottar økonomisk sosialhjelp. Tilbudet skal også innrettes slik at det kan gi tilbud til personer med rusrelaterte eller psykiske utfordringer. Ut over dette kan selskapet utvikle tjenester etter forespørsel fra eierkommunene, som ligger i tjenestefeltet omsorg, aktivitet og arbeid. Selskapet skal da rette spesielt fokus på det som bidrar til at flest mulig i arbeidsfør alder i størst mulig grad deltar i arbeid og aktiviteter, slik at de får utviklet seg og utnyttet sitt potensial og på den måten blir økonomisk og sosialt selvhjulpne i stor grad som det er realistisk for den enkelte. Områder som kan være aktuelle i denne sammenheng er karriereveiledning og sykefraværsoppfølging i eierkommunene. Selskapet skal i så stor grad som det er gjennomførbart legge sine aktivitets- og arbeidstreningsarenaer til relevante deler av kommunal sektor. På den måten vil man få til en arbeidsform som gir verdifull arbeidstrening og aktivitet for deltakerne, og på den andre siden en verdiskapning gjennom produksjonen som blir gjort som går direkte tilbake til eierkommunene. Aktuelle arenaer for dette avtales direkte mellom bedriftene og den respektive kommune. (jf. vedtekter 21. juni 2018)